Pages

Followers

Thursday, May 30, 2013

maas salamah dunia yang panjang




sungguh.
kadang kadang aku sendiri tidak memahami kehendak hati.
aku terkadang keliru. berada di alam rekaan diri. 
dan jua kadang kadang aku keliru dalam memahami manusia.
bukan niat mahu memecahkan. sungguh aku ingin menyampaikan.
pada Nya aku menceritakan. akan kekusutan dan kurang matang nya aku dalam berhikmah
ingin sekali aku bertemu Baginda. menyampaikan hasrat hati. meminta petunjuk rabbani.
dalam setiap langkah ku.
benar aku sering membaca nya,
rasulullah meninggalkan alquran dan alhadis.
saat ini aku merenung satu per satu. mengapa manusia tidak cuba mencari ibrah di sebalik 2 peninggalan ini.
mengapa mereka mengambil dari sumber yang mampu memuaskan hati?
aku yang jumud atau aku yang sesat.
andai Baginda SAW ada disini. ingin aku hamburkan segala kerumitan ini.
kerna aku sering terkeliru.
sekarang aku hanya mampu berada di balik ulama. mengambil ilmu ladunni yang Allah pinjam kan kepada mereka.
kerana aku masih muda dalam dunia ini. 
dan aku merasakan aku perlu bermusafir dari dunia ini untuk mengambil bekalan.
ya aku akan kembali. bukan ingin kemenangan.
tapi ingin membuktikan kebenaran.
dan aku bersama Tuhanku.

selamat tinggal kalian.




No comments: