Pages

Followers

Monday, March 11, 2013

Sahabatku

Kau ada dikala ku suka
Dikala ku duka
setiap tangisan dan juga ketawa
Kau ada dikala ku perlu
setia menemaniku
Pegang erat tanganku bila aku jatuh

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Ku tahu ku kan selalu ada
Pada dirimu
Dan ku harap kau juga rasa begitu

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Sahabatku


untuk kamu :)


aku bertanya khabar orang lain,
namun aku terlupa akan kamu.
aku makan bersama orang lain,
aku terlupa menyuapkan kamu.
seperti dulu-dulu.
Allah sedang menguji kita,
berjauhan.
saat aku melelapkan mata,
wajah kau hadir.
menemani mimpi indah ku.
segalanya indah bersama kamu.

kamu memahami ku,
saat aku tidak mempunyai sesiapa.
kamu bersabar akan kerenah ku.
aku yang tidak belajar erti 'memahami' ..

Ya Tuhan,
andai dia sakit,
Kau sembuhkanlah dia.
andai dia lapar,
Kau sebaik-baik pemberi rezeki.
andai dia sedih,
hamba tahu Kau sedang menyiapkan kegembiraan buat dia.
andai dia penat,
Kau kuatkanlah dia kerana segala kekuatan ada pada Mu.
andai hamba tiada,
hamba tidak gusar,
kerana Kau sebaik-baik pelindung.

wahai alam,
ingin aku khabarkan,
bahawa aku sayang dia.
sampaikan lah angin,
sampaikanlah bumi,
tunjukkan lah bulan,
kerana Allah aku sayang dia
kerana Dia mencampakkan sayang ini.

Ya Tuhan,
kau ikatkan lah hati kami,
dengan ikatan cinta nan suci kepada Mu..



10.21pm,
11 Mac 2013
Mahallah Safiyyah.




2 comments:

نور أميرا بنت أمينورالدين said...

T_T UWAAAAA TERHARUUUUUUU..TENKIUUUU~ ISK3..

nurfaezza said...

huhu..
sedih, sedih & sedih...
moga kinah & mira dijaga oleh Allah selalu..
y paling teruji ialah akak sebab akak selalu bergantung pada kalian kan..
Allah nak ajar akak banyakkan pergantungan pada Dia :)