Pages

Followers

Tuesday, March 12, 2013

academic freedom


Bismillah.

selasa.
hari memang merdeka.
untuk belajar. akademik. nota. kerja rumah.
tapi aku merapu bukak blog bace blog,update. semalam dah update.

petang tadi dengar kuliah Tanyalah Asatizah.
oleh Ustaz Syaari Abd Rahman.
Aqidah Warisan.
sejak tengok link dan promosi kuliah ni.
aku terfikir satu.
islam pada kad pengenalan.
tapi ustaz bawa cara lain.
kisah Nabi Ibrahim,Yusuf. [ kene bukak tafsir . miskin tafsir! ]

Nabi Muhammad SAW, orang yang penuh matlamat.

aku?

....

kejap nak phd, kejap nak jadi cikgu tadika. kejap .. poyo sungguh aku.
yang pasti aku tak tampalkan lagi pada dinding. dinding bilik.
bukan, dinding hati. keliru ntah ape ntah.
berlambak motivasi aku pergi.
masih keliru.


yang pasti,
matlamat terakhir aku.

masuk syurga dengan kerahmatan.
tolong aku. ye.


Kau Maha Mendengar.

10.30pm,
Mahallah Safiyyah.


No comments: