Pages

Followers

Tuesday, March 22, 2011

sokabor semalam

ni bendera LIBYA.time Ghadaffi memerintah.

Bismillah. terdetik pulak nak kongsi sikit,sikit je,,tentang sokabar 21 mac 2011, time aku on the way ke Nilai dalam kete ade pulak sokabor.. semalam. muke depan sokabor BH bercerita tentang serangan udara daripada tentera bersekutu (AMERIKA,PERANCIS,BRITIAN). aku pon pelik. ... mengapakah tentera ni nak serang Libya lak. xpasal2 ramai orang awam tercedera.xrelevan langsung.konon2 nya usaha tentera bersekutu ni nak 'menyelamatkan' rakyat Libya atas kekejaman Ghadaffi yang slumber nye menyerang orang awam dia sendiri.bagi aku,kalau Amerika dan puak2 Barat nak mem'BANTU',memang penuh darah lah tempat yg dibantu ni. 
aku petik kata dari sokabor HD "Kita meyakini tanpa ragu, agenda sebenarnya adalah emas hitam yang ditakungi perut bumi Libya. Agenda tersembunyi adalah kerana Libya antara negara terkaya dengan hasil minyak dan gas"

dan dari sokabor BH " Liga Arab hari ini mengutuk tindakan Barat menyerang Libya dengan menyifatkan tindakan itu sebagai 'pengeboman ke atas orang awam'."

ni sume hasil 'pertolongan' udara tentera bersekutu

Bagai tikus membaiki labu & sambil menyelam minum air ni peribahasa yang selayaknya untuk TENTERA BERSEKUTU!

Ya Allah,selamatkanlah saudara Islam kami disana! Allahumma Amin 

sedikit dari aku yang cetek ilmu.
Wassalam Alaik.




No comments: